T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
GÜMÜŞHANE / ŞİRAN - Yeşilbük Şehit Enver Zabun İmam Hatip Ortaokulu

Haberler

Nis

Dilimizin zenginlikleri nisan ayı son etkinliği olan '' il geneli video yarışması'' okulumuzda  da yapıldı. 

Nis

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk  Bayramı okulumuzun ilk ve ortaokul kademesinde büyük bir coşkuyla kutlandı. Günün anlam ve önemine yakışır şekilde etkinlikler düzenlendi.

Nis

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ NİSAN  AYI ETKİNLERİNİN 2. KISMINDA DUVAR YAZISI ETKİNLİĞİNİ GERÇEKLEŞTİRDİK.

Duvar yazısı (grafiti), genellikle kamuya açık alanlarda bulunan duvarlara, köprülere veya diğer yapılara yazılan veya çizilen yazılar veya resimlerdir. Grafiti, genellikle sprey boya kullanılarak yapılır, ancak diğer malzemeler de kullanılabilir.

Grafiti, ilk olarak antik Roma ve Yunanistan’da görülmüştür. Ancak modern grafiti, 1960’larda New York’ta ortaya çıktı. New York’taki gençlik grupları, sokaklarda sanatsal bir ifade biçimi olarak grafiti kullanmaya başladı.

Grafiti, zamanla popülerlik kazandı ve dünyanın her yerindeki şehirlerde görülmeye başladı. Grafiti, sanatsal bir ifade biçimi olarak kabul edilebileceği gibi, vandalizm olarak da görülebilir.

Grafitin Toplumsal Etkileri

Grafiti, toplum üzerinde hem olumlu hem de olumsuz etkilere sahip olabilir.

Olumlu Etkiler

·         Grafiti, sanatsal bir ifade biçimi olarak kullanılabilir. Grafiti, sanatçıların kendilerini ve fikirlerini ifade etmeleri için bir yol sağlayabilir.

·         Grafiti, bir topluluk duygusu oluşturabilir. Ortak bir sanat eseri üzerinde çalışan insanlar, birbirleriyle bağlantı kurabilir ve bir topluluk duygusu geliştirebilir.

·         Grafiti, bir şehrin görünümünü iyileştirebilir. İyi yapılmış grafiti, bir şehre renk ve canlılık katabilir.

Olumsuz Etkiler

·         Grafiti, vandalizm olarak görülebilir. Grafiti, insanların mülklerini tahrip ederek zarar verebilir.

·         Grafiti, güvenlik endişelerine neden olabilir. Grafiti, bazı insanlarda suç veya tehlike duygusu uyandırabilir.

·         Grafiti, bir şehrin görünümünü bozabilir. Kötü yapılmış grafiti, bir şehre dağınık ve bakımsız bir görünüm verebilir.

Grafiti Yasaları

Grafiti, birçok ülkede yasa dışıdır. Yasaların ihlali, para cezası veya hapis cezası ile sonuçlanabilir.

Bazı ülkelerde, grafiti sanatsal bir ifade biçimi olarak kabul edilir ve belirli koşullar altında yasaldır. Örneğin, bazı şehirlerde, sanatçıların belediye tarafından onaylanan alanlarda grafiti yapmalarına izin verilir.

Grafitinin Geleceği

Grafiti, popüler bir sanat biçimi olmaya devam etmektedir. Grafiti, sanatçıların kendilerini ve fikirlerini ifade etmeleri için yeni ve yaratıcı yollar bulmaya devam ettikçe, grafitin toplum üzerindeki etkisi de gelişecektir.

Duvar yazısı (grafiti) çalışmaları yapmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

1.       Malzemeleri hazırlayın. Grafiti yapmak için ihtiyacınız olan temel malzemeler şunlardır:

o    Sprey boya

o    Maske

o    Eldiven

o    Koruyucu kıyafet

o    Keçeli kalem veya kalem

o    Çöp torbası

2.       Bir yer seçin. Grafiti yapmak için uygun bir yer seçin. Bu yer, kimsenin rahatsız olmayacağı ve vandalizm olarak görülmeyeceğiniz bir yer olmalıdır.

3.       Bir tasarım oluşturun. Grafiti çalışmanız için bir tasarım oluşturun. Tasarımınızın basit veya karmaşık olması, sizin becerilerinize ve tercihlerinize bağlıdır.

4.       Tasarımınızı çizin. Tasarımınızı duvara çizin. Bu, keçeli kalem veya kalem kullanarak yapabilirsiniz.

5.       Renklendirin. Tasarımınızı sprey boya kullanarak renklendirin.

6.       Temizleyin. Çalışmanızı tamamladığınızda, çevreyi temizleyin.

İşte grafiti çalışmaları yaparken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar:

·         Güvenlik önlemlerini alın. Sprey boya, zehirli maddeler içerebilir. Bu nedenle, maske, eldiven ve koruyucu kıyafet giymeniz önemlidir.

·         Yasal olarak izin verilen yerlerde grafiti yapın. Grafiti, birçok ülkede yasa dışıdır. Bu nedenle, grafiti yapmadan önce, yasal olup olmadığını kontrol edin.

·         Diğer insanların mülklerine zarar vermeyin. Grafiti, insanların mülklerini tahrip ederek zarar verebilir. Bu nedenle, başkalarının mülklerine zarar vermemeye dikkat edin.

Grafiti Çalışmaları için İpuçları

·         İlk olarak, basit tasarımlarla başlayın. Becerileriniz geliştikçe, daha karmaşık tasarımlara geçebilirsiniz.

·         Diğer sanatçıların çalışmalarını inceleyin. Diğer sanatçıların çalışmalarından ilham alın ve kendi tarzınızı oluşturun.

·         Pratik yapın. Pratik yaparak, grafiti yapma becerilerinizi geliştirebilirsiniz.

 

Nis

Bu Nedir? Etkinliği

Bu Nedir?
• Bu alıştırmada son harfi verilen varlıkların, eşyaların ve kavramların ipuçlarıyla bulunması amaçlanır. Öğrenciler numaralandırılmış beyaz kutuları doldurmak için önce verilen ipuçlarını okumalıdırlar. Verilen ipucu yardımıyla son harfi K olan varlığın, eşyanın veya kavramın ismini boşluklara yazmalıdırlar. Bu etkinlik sınıfta gruplar oluşturularak da uygulanabilir.

Bu Nedir? Etkinliği

Bu Nedir? Etkinliği, öğrencilere son harfi verilen varlıkların, eşyaların ve kavramların ipuçlarıyla bulunmasını amaçlayan bir alıştırmadır. Bu etkinlik, öğrencilerin dikkatlerini toplamalarına, analitik düşünme becerilerini kullanmalarına ve kelime dağarcıklarını geliştirmelerine yardımcı olur.

Nasıl Oynanır?

Bu etkinlik için öğrencilere numaralandırılmış beyaz kutular sunulur. Öğrenciler, her bir kutuyu doldurmak için önce verilen ipuçlarını okumalıdır. İpuçları, son harfi “K” olan bir varlığın, eşyanın veya kavramın ismini belirlemek için kullanılır.

Öğrenciler, verilen ipuçlarına dikkatlice odaklanmalı ve düşündükten sonra doğru cevabı bulmak için beyaz kutulara yazmalıdır. İpuçları genellikle varlığın özelliklerine veya işlevine işaret eder. Öğrenciler, ipuçlarından yola çıkarak son harfi “K” olan kelimenin ne olduğunu tahmin eder ve doğru cevabı yazarak boşlukları doldurur.

Gruplar Halinde Oynama

Bu etkinlik aynı zamanda sınıfta gruplar halinde oynanabilir. Öğrenciler, küçük gruplar oluşturarak birlikte çalışabilir ve farklı ipuçlarını paylaşabilir. Bu yöntem, öğrencilerin etkileşimde bulunmasını teşvik eder ve birbirlerinin düşüncelerinden faydalanmalarını sağlar.

Etkinliğin Faydaları

Bu Nedir? Etkinliği, öğrenciler için birçok fayda sağlar. İşte bu etkinliğin bazı faydaları:

Dikkat Odaklanması: Öğrenciler, verilen ipuçlarına dikkatlice odaklanmalı ve detayları yakalamak için analitik düşünme becerilerini kullanmalıdır. Bu, dikkatlerini toplamayı ve önemli bilgilere odaklanmayı geliştirir.

Kelime Dağarcığı Gelişimi: Bu etkinlik, öğrencilerin kelime dağarcığını genişletmelerine yardımcı olur. İpuçları, farklı varlıkların, eşyaların ve kavramların isimlerini hatırlamak için kullanılır. Bu da öğrencilerin yeni kelimeler öğrenmelerini teşvik eder.

Grup İşbirliği: Etkinliği gruplar halinde oynama seçeneği, öğrencilerin birlikte çalışma ve birbirlerine yardım etme becerilerini geliştirir. Öğrenciler, farklı ipuçlarını paylaşarak birbirlerinin düşüncelerinden faydalanabilir ve birlikte doğru cevaplara ulaşabilir.

Bu Nedir? Etkinliği, öğrencilerin öğrenme sürecine etkileşimli ve eğlenceli bir şekilde katılmalarını sağlar. Öğrenciler, beyinlerini çalıştırırken aynı zamanda yeni bilgiler öğrenirler. Bu etkinlik, sınıf ortamında veya evde yapılabilir ve öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yardımcı olur.

Bu Nedir? etkinliğinin faydaları:

·         Kelime dağarcığını geliştirmeye yardımcı olur.

·         Kelime bilgisini pekiştirmeye yardımcı olur.

·         Problem çözme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur.

·         Yaratıcı düşünmeyi geliştirmeye yardımcı olur.

·         Eğlenceli ve rekabetçi bir öğrenme deneyimi sunar.

Bu Nedir? Etkinliği Örneği:

Öğretmen, öğrencilere “K” harfi ile biten bir hayvan olduğunu söyler. Öğrenciler, verilen ipucu yardımıyla kelimeyi tahmin etmeye çalışırlar. Öğrencilerin tahminleri şunlardır:

·         Kedi

·         Köpek

·         At

Doğru kelime “at” olduğu için oyun biter.

Bu etkinlik, sınıfta gruplar oluşturularak da uygulanabilir. Her grup, verilen kelimeyi tahmin etmek için birbirleriyle yarışabilir.

 

Şbt

6 Şubat 2023 tarihinde merkez üssü Kahramanmaraş Pazarcık ve Elbistan olan 7.7 ve 7.6 büyüklüğündeki depremlerin yıl dönümünde yitirdiğimiz canları UNUTMADIK.Deprem şehitlerimiz için saygu duruşu ve anma proğramı düzenledik.Depreme hazırlıklı olmak ve yıkıcı etkilerini en aza indirebilmek için alınacak tedbirler konusunda tatbikat yapıldı.Ülkemizin bir daha böyle afetlerle karşılaşmaması dileğiyle........

Ock

2023 - 2024 Eğitim-Öğretim yılı ilk dönem biterken öğrencilerin keyifli ve öğretici bir hafta geçirmelerinin hedeflendiği Dönem Sonu Faaliyetleri ( Bilgi Yarışması ve Kelime Oyunu ,Hitabet Oyunları, Yetenek Paylaşımı, En Sevdiğini Paylaş, Sosyal Sorumluluk ,Oyun Saati, Kermes, Tecrübe Paylaşımı Söyleşileri,Görsel-Sanatsal-Bilim ve Spor , Komedi , Yarıyıl Gösterileri ) etkinlikleri yapıldı.Bu güzel zevkli eğlenceli faaliyetlerle dönemin yorgunluğunu atarak yarıyıl tatiline giren öğretmen ve öğrencilerimize emekleri için teşekkür ediyor,sağlıklı ,başarılı günler diliyorum.

Ock

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında öğrencilerimiz ''ANAHTAR KELİMELERLE HİKAYE YAZMA'' ''ANLAMINI BULMA'' etkinliklerini gerçekleştirdiler. Emeği geçen bütün öğretmen ve öğrencilerimizi tebrik ediyor başarılarının devamını diliyorum.

Ock

Okulumuz öğrencileri , öğretmenlerimiz gözetiminde ''DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ'' Kapsamında ''ANAHTAR KELİMELERLE HİKAYE OLUŞTURMA'' ''ANLAMINI BUL ETKİNLİĞİ'' ''YUNUS EMRE ŞİİRLERİ İLE İLGİLİ AFİŞ'' çalışmaları yapıldı. Öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin emeklerine sağlık.

Ara

Dilimizin Zenginlikler Projesi kapsamında ;Anasınıfı öğrencilerimiz velileri ile birlikte ''HİKAYE TAMAMLAMA'' İlkokul öğrencilerimiz okuduğu şiirdeki anlamını bilmediği kelimelerle ''AFİŞ ÇALIŞMASI'' İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerimiz ''ANAHTAR KALİMELERLE HİKAYE YAZMA'' etkinlikleri yapıldı. Yarışamalarda dereceye girenlere ödülleri verildi.

Geleceğimizin teminatı öğrencilerimize , geleceğimizi şekillendiren öğretmenlerimize , etkinliklerimize katılarak desteklerini esirgemeyen velilerimize teşekkürler. Emeklerine sağlık.

Kas

Filistinli kardeşlerimize destek için okulumuzda kermes düzenledik. Kermese çok sayıda veli ,İlçe Milli Eğitim Müdürü Hafız orhan AYGÜN, Şube Müdürü Uğur ÖZEL, Belde Jandarma komutanı ,Belde sağlık ocağı doktoru katılarak çalışmalarımıza destek verdiler. Maddi manevi desteklerini esirgemeyen veli.öğretmen,öğrenci  ve tüm katılımcılara teşekkür ediyoruz.Bir nebze de olsa Filistinli kardeşlerimizin yarasına merhem olabildiysek ne mutlu bize.